پایگاه خبری تحلیلی آبتاب : استفاده از تکنولوژی رنگها در رسانه
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

آبتاب– دکتر حجت بقایی- حدود سال ۱۳۷۴ الی ۱۳۷۸ در دوره های مختلفی با موضوع تکنولوژی رنگها از شرکتهای سونی و کُداک و فوجی و چند شرکت داخلی حضور داشتم، امّا به دلیل اینکه سرباز بودم نتوانستم پروژه هایی را که در نظر داشتم، را پیگیری کنم که بعد هم کار و زندگی و کم […]

 
مرداد ۱۲, ۱۴۰۳                                      3 دقیقه خواندن
 

به گزارش رسانه نو به نقل از آبتاب– دکتر حجت بقایی- حدود سال ۱۳۷۴ الی ۱۳۷۸ در دوره های مختلفی با موضوع تکنولوژی رنگها از شرکتهای سونی و کُداک و فوجی و چند شرکت داخلی حضور داشتم، امّا به دلیل اینکه سرباز بودم نتوانستم پروژه هایی را که در نظر داشتم، را پیگیری کنم که بعد هم کار و زندگی و کم کم موضوع را کنار گذاشتم.

بعدها در برخی شرکتها که همکاری می کردم مانند لوفت هاتزا، هواپیمایی امارات، شرکت خاور و … با روانشناسی رنگها آشنا شدم که همان تکتولوژی رنگها بود ولی با اسمی رواتشناختی و گوشه هایی از استفاده از این تکنولوژی را می دیدم اما دیگر برایم جذاب نبود، چون کارم در مسیر دیگری بود. 
سالها گذشت، و این روزها با مشغول شدن اغلب مردم در فضای مجازی از دنیای اخبار گرفته تا انواع بازیها و گاهی رمزارز و حتی فیلم و انیمیشنهای زیبا، آموخته های آن روزها و طرحهایی که برای اجرا داشتیم، گاهی برایم یادآوری می شود.
میدانم درباره تکنولوژی رنگها و یا تکنولوژی R.G.B و تکنولوژی امواج تا حدود زیادی می دانید، و یا مطالبی شنیده اید و من هم خواستم مواردی بسیار کوتاه برای عموم یادآوری کنم، طوری که شما هم با این تکنولوژیهای بسیار ساده و در عین حال فوق العاده تاثیرگذار در هدایت افکار عمومی، بیشتر آشنا شوید و کمی شاید کمی کمتر مشغول فضای مجازی باشید. و به فضای حقیقی جانی دوباره بدهید.
خیلی ساده است، در تکنولوژی R.G.B شما سه رنگ دارید ، (قرمز، سبز، آبی) و حالا شما با ترکیب میزان مشخصی از این سه رنگ خروجی رنگتان ممکن است نارنجی، بنفش، قهوه ای، صورتی، زرد و دهها رنگ دیگر شود.
و حالا شما این فرصت را دارید تا با انتخاب طیف رنگ مناسب برای محصول رسانه ای خود (که می تواند فیلم باشد،عکس باشد، انیمیشن باشد و هر نوع کالای دیداری دیگر) میتوانید بر مخاطب آنطور که می خواهید اثر بگذارید و پیام مورد نظر را در ناخودآگاه مخاطب ضبط کنید.
چشم آدم ظاهر را می بیند، ولی ناخودآگاه دقیق است و مواردی را می بیند یا می شنود که ظاهراً نیستند ولی وجود دارند و در ضمیر ناخودآگاه مخاطب ضبط می شوند و در یک جایی، هر وقت با آن صحنه دوباره مواجه شدید جذبش می شوید و یا اگر نبینید احساس کمبود میکنید و شدیدا به دنبال دیدن دوباره آن خواهید بود، به قول معروف به در و دیوار می زنید تا دوباره آن صحنه برایتان تداعی شود.
از این تکنولوژی در بخشهای خبری، در ساخت برخی عروسکها و در اجرای برخی برنامه های تلویزیونی استفاده شده است.
البته در سریالهاو فیلمهای بسیاری هم استفاده از این ترفند آزمایش شده که باید مورد دقت کارشناسان قرار بگیرند.
و آثار پیگیری اینگونه محصولات رسانه ای باید مطالعه شود، و مردم باید آگاه شوند، این آگاهی را خودتان باید به دست آورید، رسانه نمی تواند اسرار خود را برای شما فاش کند، مانند شعبده بازی که حقه هایش را کمتر کسی متوجه می شود.
پس از مدتها با چند تن از اساتید و همکاران هنرمندم می خواهم از این تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی و مجسمه سازی استفاده کنم، راستش برایم هیجان انگیز است انگار زمان به گذشته بازگشته است. 
منبع : نشریه اینترنتی اخبار مدیریت




:: برچسب‌ها: تکنولوژی رنگ , آبتاب , R-G-B , ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : دبیر یک
ت : یک شنبه 14 مرداد 1403
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی